• Czas na wypoczynek!

• My i nasza jeszcze "mała i stara" szkoła jesteśmy na zasłużonych wakacjach. Trzymamy kciuki za postępy prac przy budowie nowej.

• Pożegnanie klasy VIII!

• 21 czerwca o godzinie 12.00  odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024 dla uczniów klasy VII i VIII. W pierwszej części uroczystości nagrody oraz świadectwa z wyróżnieniem otrzymali uczniowie klasy VII.

Następnie uroczyście pożegnaliśmy uczniów klasy VIII – dziś już absolwentów naszej szkoły. Nie zabrakło miłych słów, wspomnień i wzruszeń.

Drodzy Uczniowie klasy VIII pamiętajcie, że nauka to podróż. Czas na kolejny przystanek. Życzymy Wam szczęśliwej drogi.... ku następnym etapom edukacyjnym.

• Zakończenie roku szkolnego w klasach I-III i IV-VI

• 21 czerwca o godz. 8.00 uroczyście rok szkolny zakończyły klasy I- III. Uroczystość oraz piękne występy przygotowała klasa III wraz z wychowawczynią Panią Martą Rembas.

Nieco później o godz. 10.00 świadectwa odebrali uczniowie z klas IV-VI. O oprawę artystyczną zadbała Pani Edyta Kozdraś wraz z uczniami klasy IV,V i VI.

Kolejny rok szkolny dobiegł końca....Teraz czas na zasłużony i mamy nadzieję bezpieczny wypoczynek! Do zobaczenia we wrześniu!

• To już lato!

• 20 czerwca uczniowie grupy 0A i 0B oficjalnie zakończyli rok szkolny 2023/2024. Dziesięć miesięcy wspólnych zabaw i zajęć szybko minęło, nadszedł czas wakacji. Życzymy naszym najmłodszym uczniom miłego wypoczynku !

• Młodzi artyści zostali nagrodzeni!

• W środę, 19 czerwca odbył się finał konkursu plastycznego zorganizowanego przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie. Wśród wszystkich szkół nagrodzonych znalazła się również nasza szkoła. Nagrody otrzymali Kaja PabjańczykAdam Ziółkowski z klasy VII. Gratulujemy naszym młodym artystom!

• Turniej brydża sportowego!

• 19 czerwca odbył się w naszej szkole "Turniej brydża sportowego". Walka była wyrównana, wyłoniliśmy zwycięzców. Gratulujemy!

I miejsce: Zofia Słowińska i Zuzanna Olejniczak

II miejsce: Liliana Sztylka i Piotr Korzeniewski

III miejsce: Maksymilian Daszkiewicz i Jakub Anuszkiewicz

IV miejsce:  Kaya Myszka-Kowalczyk i Anastazja Bagińska

• Metody Marii Montessori!

• Tak przebiegała realizacja drugiego roku innowacji pedagogicznej "Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle" - wspomaganie rozwoju dzieci z oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Strachocinie z elementami pedagogiki Marii Montessori. Innowacja ta była prowadzona przez Annę Kubiak i Elizę Krupę, które posiadają odpowiednie kwalifikacje w tym kierunku.

• Stargard- miasto zabytków!

• Klasa VII przygotowała wycieczkę po Kolegiacie Naświętszej Maryi Panny Królowej Świata oraz Bastei w Stargardzie. W role przewodnika wcielił się uczeń klasy VII Adam Ziółkowski. W czasie wycieczki uczniowie mieli do wykonania zadania na karcie pracy, między innymi odnalezienie charakterystycznych elementów architektonicznych, takich jak np. maszkarony czy blenda stargardzka. To było dla nich ciekawe doświadczenie !

• Wspaniała integracja!

• 18 czerwca klasa III odwiedziła Rancho "Wesoła Stodoła". Wyjazd miał na celu integrację klasy oraz zapoznanie rodziców z przyszłą wychowawczynią uczniów klasy IV Panią  Katarzyną Żyłą.

• Wycieczka do parku rozrywki Majaland Kownaty!

• 17 czerwca klasa IV, V i VI wybrała się na zakończenie roku szkolnego na wycieczkę do Majalandu! Atracji nie brakowało, niektórzy nawet pokonali swój strach i zjechali drewnianą kolejką zwaną "Wilkołakiem".

• Wycieczka na wyspę Wolin!

• 6 czerwca uczniowie klasy I, II i III wybrali się na wycieczkę na wyspę Wolin. Rozpoczęli swoją wyprawę od poszukiwania bogów słowiańskich i nordyckich w wiosce Wikingów. Podczas wycieczki strzelali z łuku, rzucali włócznią, piekli podpłomyk oraz pracowali z wełną w pradawnym warsztacie tkackim. Na zakończenie wycieczki odwiedzili żubry w Wolińskim Parku Narodowym i odpoczęli na plaży w Międzyzdrojach, zajadając pyszne lody.

• Dziel się uśmiechem!

• Podczas spotkania ze szkolną pielęgniarką uczniowie klasy III przekonali się, że czyste zęby to ważna rzecz, ważne jest by bakterie poszły precz !

• "Odpocznij w hamaku"!

• W ramach Szkolnego Koła LOP uczniowie klasy VI, VII oraz VIII wraz z opiekunem Panią Magdaleną Kumor zrealizowali projekt „Odpocznij w hamaku”, którego celem było zagospodarowanie przestrzeni szkolnej – Ostoi. Teren ten ma służyć odpoczynkowi, relaksowi na łonie natury uczniom naszej szkoły. W otoczeniu drzew, ciszy i błękitnego nieba stworzyliśmy miejsce, gdzie możemy się „chill out -ować” i poczuć się jak na wakacjach. Jak wiecie nasza szkoła jest mała, ciasna i przez to na przerwach bywa głośno. Hamak w ciepłe dni na Ostoi okazał się więc super pomysłem.

Aby pozyskać środki na zakup hamaków w kwietniu i maju na długiej przerwie otworzyliśmy szkolną kawiarenkę z domowymi wypiekami. Dziękujemy bardzo wszystkim Uczniom i Rodzicom, którzy dostarczali nam zdrowe smakołyki.

Oficjalne otwarcie “strefy chillout” nastąpiło podczas Pikniku profilaktycznego pt. “Lubię siebie” w obecności przedstawicieli z Kuratorium Oświaty, którzy odwiedzili nasza szkołę, aby podsumować działania prowadzące do otrzymania  Krajowego Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.

Dodatkowo w ramach projektu i jako dodatkowe zadanie z geografii zrobiliśmy atlas chmur, fotografowaliśmy i nazywaliśmy różne ich rodzaje.  Nauczyliśmy się rozpoznawać chmury. Teraz możemy je również rozpoznawać leżąc na hamaku ! Zapraszamy do naszej "strefy chillout"!

• "Polak ma essę"!

• Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Strachocinie mają ...essę. Na zajęciach koła polonistycznego zmierzyli się z różnorodnymi zadaniami, krórych celem była promocja naszego języka ojczystego oraz dbanie o polską historię. Za ciężką pracę otrzymali certyfikat i .....lody.

• "Było bajkowo...!

• W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klasy I na zajęciach świetlicowych z Panią Justyną Pigłowską uczestniczyli w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Bajkowa wyprawa”, który wprowadził ich w świat klasycznych bajek.  Za uczestnictwo w projekcie otrzymali dyplomy oraz czekał na nich słodki poczęstunek.

• "Dzień bez plecaka"!

• Plecak niewątpliwie jest jednym z atrybutów ucznia. W naszej nie brakuje oryginalnych pomysłów, w co można się  spakować, aby uczcić "Dzień bez plecaka". Zobaczcie sami!

• "Angielski jest fun-tastyczny"!

• O tym, że angielski jest fantastyczny przekonali się uczniowie z grupy 0A, którzy wykonali aż 8 z 38 możliwych do wyboru zadań projektowych. Oto one: 1. Cukierek albo psikus - świętowanie wybranego święta z krajów anglojęzycznych, 2. Dyniowe dekoracje, 3. Flashcards (karty obrazkowe o tematyce Święta Dziękczynienia),  4. The crown (historia korony królewskiej oraz własny projekt korony), 5. Flaga maga - poznanie historii flagi brytyjskiej i jej samodzielne wykonanie, 6. Wykonanie miniksiążeczki o sobie (All about me), 7. Rozśpiewane paluszki - zaśpiewanie piosenki "Finger family" oraz 8. Człowiek - rysowanie i podpisywanie części ciała w języku angielskim.